ویرایش عکس شهریور 99

 فارس: شبکه قرآن و معارف سیما برای ماه مبارک رمضان ویژه ‌برنامه‌‌هایی را پخش‌ خواهد کرد.
شبکه قرآن و معارف سیما برای ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌هایی را پخش خواهد کرد.
*«میهمانی خدا»
«میهمانی خدا» ویژه برنامه اذان‌گاهی ظهر ماه مبارک رمضان است که از 31 مرداد ماه تا 29 شهریور ماه به صورت زنده هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.
میهمانی خدا، کاری از گروه معارف و علوم قرآنی شامل 30 قسمت 120 دقیقه‌ای است که دارای آیتم‌های بیان احکام، قرآن شناسی، مناجات و ادعیه ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن کریم، پخش اذان، نماز و تلاوت روزانه نیم جزء قرآن کریم است.
این برنامه هر روز ساعت 12:50 دقیقه ظهر به صورت مستقیم و زنده از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام پخش خواهد شد که تهیه کننده این برنامه علیرضا قطبی است.
*«نسیم سحری»
«نسیم سحری» ویژه برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان است که در این ایام مبارک هر روز ساعت 4 بامداد به صورت زنده از شبکه قرآن پخش می‌شود.
این برنامه کاری از گروه معارف و علوم قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما است که دارای آیتم‌های حضور کارشناسان مذهبی، شرح دعای سحر، ابوحمزه ثمالی، ادعیه ماه مبارک رمضان و تواشیح است. در این برنامه از کارشناسان مذهبی چون آیت‌الله شب زنده‌دار، آیت‌الله حائری شیرازی و دکتر جلیل تجلیل استفاده شده است. در این برنامه از 15 قطعه تواشیح جدید که برای اولین بار پخش شده استفاده می‌شود.
این برنامه به تهیه‌کنندگی پرویز امیری و اجرای سیداحمد کاظم‌زاده است.
* «سفره دوست»
«سفره دوست» ویژه برنامه افطار در ماه مبارک رمضان است که در این ماه مبارک میهمان سفره‌های افطار مخاطبین روزه‌دار است.
این برنامه به همت گروه معارف و علوم قرآنی شبکه قرآن سیما تهیه شده که هر روز ساعت 19:20 به صورت زنده پخش می‌شود و دارای آیتم‌های «تلاوت قرآن» و اذان با اجرای قاریان ممتاز و بین‌المللی، «30 نکته 30 عارف»که به بیان یک مبحث اخلاقی کوتاه از عرفا می‌پردازد.
همچنین آیتم‌های «سخن آشنا» که اختصاص به سخنان مراجع و آیات عظام چون حضرت امام خمینی (ره)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله حسن زاده آملی، آیت‌الله بهجت و ... در مورد اهمیت و آداب ماه مبارک دارد، گزارش از سفره‌های افطار مساجد تهران، مصاحبه با اساتید قرآنی و بیان خاطرات، کلیپ «سال اولی‌ها» و کلیپ «حرف دل» از دیگر قسمت‌های این برنامه است.
تهیه کننده این برنامه علیرضا هنرمند، کارشناس مذهبی آن حجت‌الاسلام سیدمحمد مهدی حسینی همدانی و اجرای این برنامه با حسن سلطانی است.
*«شرح نهج البلاغه»
«شرح نهج البلاغه» عنوان برنامه‌ای است که هر روز در ماه مبارک رمضان از شبکه قرآن و معارف سیما ساعت 1:25 دقیقه بامداد پخش خواهد شد.
این برنامه به همت گروه معارف و علوم قرآنی شبکه قرآن سیما و تهیه‌کنندگی احمد منصفی تولید و تهیه شده و دارای 39 قسمت 12 دقیقه‌ای است که به زبان انگلیسی و زیرنویس فارسی توسط دکتر بی‌ریا اجرا می‌شود.
*«شرح دعای افتتاح»
«شرح دعای افتتاح» عنوان برنامه‌ای است که هر روز در ماه مبارک رمضان ساعت 45 دقیقه بامداد از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.
این برنامه به همت گروه معارف و علوم قرآنی شبکه قرآن سیما و تهیه‌کنندگی احمد منصفی تولید شده و دارای 30 قسمت 12 دقیقه‌ای است و به زبان انگلیسی و زیرنویس فارسی با اجرای شاملی برگزار می‌شود.
*«سریال روز حسرت»
«سریال روز حسرت» از روز اول ماه رمضان هرروز ساعت 16 پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت 10:25 دقیقه خواهد بود.
*«بیان جاودان»
برنامه «بیان جاودان» ساعت 5:30 تا 19 به صورت زنده به تصحیح قرائت سوره مبارک اسراء می‌پردازد.
*«شهر قرآن»
برنامه «شهر قرآن» ویژه برنامه زنده هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن است که در ساعت‌های 16:35، 19:05، 20:55 و 22:15 پخش می‌شود.
*« تلاوت قرآن»
تلاوت تحدیر قرآن هرروز بعد از نماز صبح ساعت 5:30 دقیقه با قرائت معتز آقایی به قرائت یک جز از قرآن می‌پردازد و تلاوت ترتیل نیم جزء قران در دو قسمت نیم جزء اول در ساعت 14 و نیم جزء دوم در ساعت 24 پخش می‌شود.
*«مشکات» و «تلاوت ماندگار»
برنامه «مشکات» ویژه ماه مبارک رمضان ساعت 10:30 هرروز و «تلاوت ماندگار» به مدت 50 دقیقه با قرائت یکی از قاریان مشهور جهان در ساعت 7:10 پخش می‌شود.
بقیه برنامه‌های این شبکه به همان ترتیب ما‌ه‌های گذشته پخش خواهد شد.

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پیشنهادات شما هستیم :
news@rasekhoon.net